Lidmaatschap
-
Hoe word ik lid van de NVVE?
Dat kan heel eenvoudig via ons online formulier.
Klik hier om lid te worden van de NVVE
-
Wat kost een lidmaatschap van de NVVE?
Het lidmaatschap van de NVVE kost vanaf 1-1-2024 €27,- per jaar.
Klik hier om lid te worden
-
Hoe kan ik mijn adresgegevens wijzigen?
Het adres waarop u als lid staat ingeschreven bij de NVVE kunt u wijzigen via Mijn NVVE of door telefonisch contact met ons op te nemen via 020-6200690.
-
Ik ben lid van de NVVE maar kan niet inloggen op de Mijn NVVE omgeving, wat nu?
Het kan zijn dat u nog geen account heeft bij de NVVE. Leden kunnen hier een account aanmaken om vervolgens gebruik te maken van de Mijn NVVE omgeving. Heeft u wel al een account maar lukt het toch niet om in te loggen? Dan kunt u hier een nieuw wachtwoord aanvragen. U ontvangt dan op het e-mailadres dat bij de NVVE bekend is een mail om een nieuw wachtwoord aan te maken.
-
Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?
Het lidmaatschap van de NVVE gaat in op de dag dat u zich aanmeldt en loopt twaalf maanden door. Via Mijn NVVE Profiel kunt u bij "wijzig mijn gegevens" u uw lidmaatschap van de NVVE opzeggen. Lukt dat niet, neem dan even telefonisch contact met ons op via 020-6200690.
U kunt op elk moment uw lidmaatschap opzeggen, maar houd er rekening mee dat uw lidmaatschap is ingegaan op de dag van uw aanmelding en daarna twaalf maanden doorloopt. Dit betekent ook dat u de rest van uw contributiejaar nog gebruik kunt maken van onze diensten.
Volgens de wet hebben consumenten de mogelijkheid om binnen 14 dagen na het afsluiten van een abonnement of doen van een aankoop deze overeenkomst weer te ontbinden. Deze mogelijkheid is echter niet van toepassing op uw lidmaatschap van de NVVE. Voor het lidmaatschap van een vereniging gelden andere regels dan voor overeenkomsten tussen consumenten en verkopers.
-
Hoe kan ik het kwartaalblad Relevant ontvangen of juist opzeggen?
Via MijnNVVE Profiel kunt u bij "wijzig mijn gegevens" uw adresgegevens controleren en, indien deze niet juist zijn, wijzigen. Bij uw gegevens is het ook mogelijk aan te geven of u Relevant wilt ontvangen.
-
Mijn partner en ik ontvangen het kwartaalblad Relevant allebei, kunnen we samen doen?
Als u en uw partner één exemplaar van Relevant willen ontvangen, dan kunt u óf uw partner in Mijn NVVE Profiel aangeven geen gebruik te willen maken van de Relevant. U ontvangt Relevant vanaf dan maar eenmaal.
Schriftelijke wilsverklaringen
-
Hoe kan ik schriftelijke wilsverklaringen bestellen?
Leden van de NVVE kunnen via de Mijn NVVE omgeving gratis digitale wilsverklaringen opstellen en indien dit gewenst is voor eenmalig 10 euro een set papieren wilsverklaringen bestellen. Mocht dit niet mogelijk zijn dan kunt u altijd telefonisch contact met ons opnemen via 020-6200690.
-
Waar vind ik de digitale wilsverklaringen?
Leden van de NVVE kunnen via de Mijn NVVE omgeving gratis digitale wilsverklaringen opstellen en opslaan.
-
Kan ik hulp krijgen bij het opstellen van mijn wilsverklaringen?
Speciaal voor leden heeft de NVVE Spreekuren waar leden zowel telefonisch of op locatie hulp kunnen krijgen bij het opstellen van de wilsverklaringen.
-
Mijn papieren wilsverklaringen zien er anders uit dan mijn digitale wilsverklaringen, is dat erg?
De NVVE blijft de wilsverklaringen actualiseren om ze zo sterk mogelijk te maken. De digitale wilsverklaringen worden met iedere update automatisch aangepast. Dit betekent uiteraard niet dat uw papieren wilsverklaringen niet meer geldig zijn. Schriftelijke wilsverklaringen blijven van kracht zolang deze niet zijn ingetrokken of gewijzigd. Het is niet verplicht een wilsverklaring om de paar jaar te vernieuwen of te bevestigen. Wel moet een schriftelijke wilsverklaring ‘actueel’ zijn. De NVVE raadt mensen daarom aan om met een zekere regelmaat zelf met hun arts over hun verklaringen te spreken, waarmee zij telkens bevestigen dat ze er nog steeds achter staan.
-
Blijven de wilsverklaringen geldig als ik geen lid meer ben van de NVVE?
Als u de wilsverklaringen van de NVVE gebruikt, dan blijven die gewoon altijd geldig, ook als u het lidmaatschap opzegt.
-
Ik ben geen lid van de NVVE maar wil wel wilsverklaringen kopen, is dat mogelijk?
Dit is niet mogelijk, de wilsverklaringen maken deel uit van het lidmaatschap van de NVVE.
Klik hier om lid te worden
Niet-reanimerenpenning
-
Kan ik bij de NVVE de niet-reanimerenpenning aanvragen?
De NVVE heeft de niet-reanimerenpenning ontwikkeld en jaren uitgegeven maar deze is op 7 juni 2017 overgedragen aan Patiëntenfederatie Nederland. Zie: www.patientenfederatie.nl/penning
-
Hoe kan ik een niet-reanimerenpenning bestellen?
U kunt de niet-reanimerenpenning bestellen via de website van Patiëntenfederatie Nederland. U kunt ook telefonisch contact met de Patiëntenfederatie Nederland opnemen via 0900 23 56 780 (maandag t/m donderdag van 09.00 tot 13.00 uur).
-
Blijft mijn NVVE niet-reanimerenpenning rechtsgeldig?
Ja, de penningen van de NVVE behouden gewoon hun rechtsgeldigheid.
-
Moet ik lid zijn van de NVVE om een penning te bestellen?
Nee, de penning is niet gebonden aan het lidmaatschap van de NVVE en deze kunt u bestellen via de website van Patiëntenfederatie Nederland.
-
Moet het ambulancepersoneel rekening houden met de penning?
Wanneer u een niet-reanimerenpenning draagt, moet ambulancepersoneel, zodra zij deze zien, uw verklaring daarop volgen. Zij zullen dan niet beginnen aan de reanimatie of de reanimatie stoppen.
-
Moet een EHBO’er of iemand van de Bedrijfshulpverlening rekening houden met mijn penning?
Een EHBO’er hoeft niet op zoek te gaan naar een penning. Als hij deze ziet, mag hij de reanimatie stoppen. Hij mag ook doorgaan tot professionele hulpverleners aanwezig zijn. Die zijn verplicht te stoppen met reanimeren als u een penning draagt.