Hoe dient u een klacht in?
U kunt uw klacht indienen via het contactformulier op onze website.
Wat zet u in uw klacht?
Geef in uw klacht aan waar de klacht betrekking op heeft, met wie van onze (vrijwillige) medewerkers u heeft gesproken en wanneer dat gesprek heeft plaatsgevonden. Geef hierbij ook aan hoe we u kunnen bereiken, bij voorkeur telefonisch. Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen.
Wat gebeurt er met uw klacht?
Als u een klacht indient dan nemen wij binnen 5 werkdagen contact met u op, bij voorkeur telefonisch.
Als er meer uitzoekwerk nodig is om uw klacht te behandelen, dan maken wij hier afspraken met u over en geven daarbij aan wanneer u ons antwoord kunt verwachten. Wij streven ernaar uw klacht uiterlijk binnen 4 weken op te lossen.
Niet eens met de reactie?
Bent u het niet eens met de reactie op of beslissing over uw klacht, dan kunt u opnieuw contact met ons opnemen. Hierbij maakt u bezwaar tegen de reactie of beslissing. Uw reactie wordt opnieuw beoordeeld door de betrokken afdeling. Als uw bezwaar gegrond is, krijgt u reactie van de betreffende afdeling en wordt opnieuw een beslissing genomen. Wordt uw bezwaar ongegrond verklaard, dan laten we u dit ook weten.
Als uw bezwaar ongegrond wordt verklaard, kan het zijn dat u het hier niet mee eens bent. U kunt dan bezwaar indienen bij de Commissie van Beroep van de NVVE. De Commissie van Beroep wordt jaarlijks door de algemene ledenvergadering benoemd en bestaat uit drie leden, bij voorkeur leden van de vereniging. Uw klacht doorsturen naar de Commissie van Beroep heeft alleen zin als het bureau u heeft laten weten dat de klacht als afgehandeld wordt beschouwd. De Commissie van Beroep zal altijd eerst kijken wat u en het bureau er aan gedaan hebben om de klacht op te lossen.